esmaspäev, 29. aprill 2019

Taaskasutatav materjal õppetöös

Elvi viis läbi koolieelikutega lugema ja kirjutamise õpetamise tegevuse. Osalesid : Paul, Pärtel ja Sandor. Tegevust vaatlesid: Ingeri, Kätlin ja Pille.
Tegevuse eesmärgid olid:
Laps kinnistab lugemisoskust, määratleb sõna algus- ja lõpuhääliku, laob loetud sõnad noopidega ja kõike seda läbi Bee- Botiga programmeerimise.




Rohelise Kooli programmi üks suund meie majas on palju kasutada taaskasutatavat materjali õppetöös. Nii on leidnud õp. Elvi noopidena kasutuse plastikust pudelikorkidele, mille igal värvil oma tähendus:
punased- täishäälikud A,E,I,O,U,Õ,Ä,Ö,Ü (saame pikalt häälida)
sinised- kaashäälikud
rohelised-sulghäälikud


Tähtede ja häälikute arv võib olla sõnas erinev(tuleb lastele meenutada).Nt sõna ÖÖ- tähti 2, häälikuid 1.
Lapsed võtsid laualt sõnkaardi, lugesid valjusti ette, nimetasid sõna algus- ja lõpuhääliku ning Bee-Botiga liikusid vastavale pildile. Korkide abil laoti sõnad.



Tagasiside vaatlejatelt:
30 minutit tegevust möödus linnutiivul, sest laste huvi oli viimse hetkeni tegevuse juures. Korkide kasutamisel oldi kavalad ja vaadati ka seinal asuvat spikrit, kus on näha tähtede värv (sinine, punane, roheline). Digivahendina kasutati Bee-Boti, mille programmeerimisega said lapsed hästi hakkama, vahel ununes vaid eelmise lapse käsklused enne omade lisamist ära kustutada. Õpetaja oli lastele toeks ning lasi ka lastel eksida, siis analüüsiti, mis jäi tegemata, et Bee-Bot õigele kaardile ei liikunud. Lastele tegevus meeldis ning tunti huvi, millal järgmine kord digimesilast kasutatakse taas. Aitäh õpetaja Elvile toreda tegevuse eest!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar