reede, 26. aprill 2019

Suur taimejaht

Projekti "Suur taimejaht" rahastatakse kontserni Toyota Euroopa haru poolt, initsiatiivi "Meie keskkonnaväljakutse 20150" raames. Keskkonnahariduslikud tegevused põhinevad Suurbritannia West Sussexi krahvkonnas asuva Kew botaanikaaia metoodilistel materjalide.
Eesti osavõtu projektis algatasid Tallinna Keskkonnaamet ja Tallinna Haridusamet. Projekti juhivad Eesti Looduskaitse Selts ning MTÜ Koolitus- ja Nõustamiskeskus HARED.
"Suur taimejaht" on üks osa Rohelise Kooli projektist, mille eesmärk on aidata koolidel ja lasteaedadel käsitleda elurikkuse teemat, eriti taimedele ja nendega seotud liikidel, järgides Rohelise Kooli põhimõtteid.

5 -6 a.
Küsimustele vastas 4 last.
1 laps arvas, et on kuulnud sõna "elurikkus" või "bioloogiline mitmekesisus", samuti arvas ta ka teadvat nende sõnade tähendust. Tegelikult ei mõistnud keegi õigesti sõna "elurikkus" ja "bioloogiline mitmekesisus" tähendust.
Taimedest oli vaja ära tunda võilill ja pihlakas. Kõik 4 last tundsid mõlemaid.
Lindudest oli vaja ära tunda koduvarblane ja hallräästas
2 last tundsid ära varblase, hallräästast ei tuntud. 
Loomadest lapsuliblikas ja uruhiir.
Kõik 4 last nimetasid lihtsalt liblikas ja hiir.
6 -7 a.
Küsimustele vastas 5 last.
2 last arvas, et on kuulnud sõna "elurikkus" või "bioloogiline mitmekesisus", samuti arvasid  ka teadvat nende sõnade tähendust. Tegelikult ei mõistnud keegi õigesti sõna "elurikkus" ja "bioloogiline mitmekesisus" tähendust.
Taimedest oli vaja ära tunda  arukask ja lõosilm.
1 laps tundis ära mõlemad taimed, 
5 last tundsid ära arukase, nimetades lihtsalt kask.
Lindudest oli vaja ära tunda puukoristaja ja siisike. Linde ei tuntud.
Loomadest oli vaja tunda kuklast ja kiritigu.
Kõik 5 last nimetasid sipelgas ja tigu. Lugesin need vastused õigeks. 
Ehk kevadisel küsitlusel on lapsed ka täpsemad.
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar