laupäev, 28. september 2024

Koolieelikute mängukoolist ja keskkonnaharidusest

 Meie koolieelikud on ka sel aastal kahes rühmas. Et nad saaksid lisaks muusika- ja liikumistundidele koos tegevustes osaleda, alustame oktoobrist nn mängukooliga. Igal neljapäeval toimuvad koolieelikutel ühised tegevused, mida viivad läbi kordamööda Piret, Margit, Kätlin, Marju ja Pille.
Kõik mis on uudne, on ka põnev ning seetõttu saime juba koolieelikutega kokku ka septembris kahel korral.
Esimesel korral meenutasime lastega Rohelise kooli programmi teemasid ning rääkisime rohelipust.
Richard oli veendunud, et latseaiad, kes raiskavad, saavad punase lipu, kes aga kokku hoiavad, saavad rohelipu. Marcus arutles, et rohelipp on meil sellepärast, et me hoiame loodust.
 Just. Rohelipp on maailmselt tuntud ökomärgis, mis anti meile selle eest, et meie keskkonnahariduslik tegevus on terviklik ja läbimõeldud.

Võtsimegi kasutusele vihikud, et keskkonnahariduslikud väga olulised joonistused, tähelepanekud, kleepetööd sinna kokku koondada.
Kuna ilm oli erakordselt ilus, tegime oma tunni maja ees põõsaste varjus. Esimeseks sissekandeks uurisime rohlippu lähemalt. Vaatlesime lipumastis lehvivat, kui ka laualippu. Joonistasime lipu vihikusse.
Oma tegevusse süvenenult märkasid lapsed lepatriinut, kes oli märkamatult meile seltsiks tulnud. Tähelepanelik vaatleja kindlasti märkab, et laste vihikutesse on see vahva tegelane ka jäädvustatud.
Lastele meeldis õues toimetamine ja arutlemine ning täpselt ei teagi kellelt tuli mõte, et järgmisel nädalal võiks teha tunni koos piknikuga.  Mõte meeldis kõigile ning see väike saladus jäi ootama uut nädalat.

Nagu kokku leppisime, nii sai ka teoks piknikuga keskkonnahariduslik tund, mille teemaks oli käitumine looduses ja pikniku pidamine.
Et koosviibimine paremini meelde jääks, otsustasime vihikutesse joonistada meie meeleoluka pikniku. Enne töö, siis ju lõbu, ent küpsised lõhnasid nii magusalt, et vahepeal tuli teha küpsisesöömise paus.
Arutlesime üheskoos, kuidas tuleb looduses käituda ja piknikku pidada. Jõudsime ühisele mõttele- looduses tegutsen jälgi jätmata! 
Kuna meil olid laual ka müslibatoonid ja pistaatsiapähklid, siis oli vaja mõelda, kuhu me paneme koored ja paberid. Selleks voltisime paberist väikese karbikese.
Lõbusalt koosveedetud aeg justkui lendab. Ka sel korral oli meil külaline, kelleks oli roheline haisulutikas.
Järgmisel korral võtame ülesandeks üle vaadata Rohelise Kooli programmi  laste sõnastatud keskkonnapõhimõtted ning seada endale õppeaastaks üks eesmärk, mis on seotud keskkonnahoiuga.

Pille

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar