esmaspäev, 25. märts 2024

Nädalavahetus enesearengu tähe all

9.- 10. märtsil osalesid Annika ja Pille Põlistarkuste ja Rahvaravi Kooli poolt korraldatud koolitusel, mis andis näpunäiteid kuidas lapsi kunstiteraapia võtete abil mõista ja toetada.
Koolitaja Helen Tartes omab pikaajalist kogemust töös erivajadustega laste ja noortega. Helen toonitab, et lapsed omavad enamasti vähest oskust oma probleemide sõnastamisel ja mentaliseerimisel, kunstiga tegeledes on lapsed oma murega töötades aktiivsel positsioonil, kasutades joonistusi (sümboleid) ja jutustusi.  

Kunstiteraapias on kasutusel erinevad kunstivahendid, mille seast on lapsel võimalik valida endale sobivamad: pliiatsid, pastellkriidid, viltpliiatsid, akrüülid, riidematerjalid, looduslikud materjalid, savi jne. Kunstiterapeut aitab vajadusel valida sobiva meediumi, mis toetab seatud  eesmärke, vajadusi ja arengut.
Koolitaja tõdes, et lastega töös on hea kasutada erinevaid paberijääke. Just väikesed tükikesed eraldi huvitavas karbis köidavad laste tähelepanu.

Me kõik teame kui oluline on igale lapsele tema joonistus, kui keegi sinna kasvõi kriipsu teeb, on töö justkui rikutud. Koolitusel saime igaüks endal paberi, valida kolme värvi rasvakriidid ning umbes minuti jagu lubati meil joonistada, kui koolitaja tegi plaksu, tuli naabri töö juurde minna ja tema joonistust tema valitud rasvakriitidega edasi joonistada. Nii toimus see ringlevalt seni, kuni enda tööni tagasi jõudsime. 
Pärast saime ringis arutada, mis emotsioone valminud joonistus tekitas. Kindlasti tahame selle harjutuse liitrühmades läbi teha. Enne aga kindlasti räägime, et iga joonistaja kingib su pildile oma joonistuse juurde, et lapsed ei võtaks kaaslase joonistust kuidagi negatiivselt.
Saime päris mitmeid näpunäiteid ja mõtteid kuidas kunstivõtteid lastega kausutada ja mida laste töödes tähele panna. Ostsime ka paar taamatut, millega  soovitame kõikidel tutvuda.

Pille

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar