reede, 5. mai 2023

Rannapõnnide ja Rõõmupallide rühma õppekäik loomaaeda

26. aprillil käisid Rõõmupallid ja Rannapõnnid õppekäigul loomaaias. Lastega olid kaasas lasteaia töötajatest Piret, Ingeri, Lia, Sirje S. ja Pille.

Sõidutas meid Rn Reisid OÜ buss. Enne starti meenutasime lastega viisaka käitumise olulisust bussis. Kordasime üle, et  bussi siseneme teretades trügimata, räägime vaikse häälega, jalgadega ei määri eesolevat istet, väljudes veendume, et kõik asjad on kaasas ja täname bussijuhti sõidu eest.

Ostsime piletid, laenutasime käru- ja meie seiklus võis alata.

Veel enne liikuma hakkamist märrkasime  plakateid, mis õpetasid viipekeelt. Kui olime nendega tutvunud ning püüdnud ka viibelda, seadsime saamud laste loomaaeda.

Laste loomaaias köitis meie tähelepanu putukahotell. Püüdsime tabada mõne hotellis puhkava putuka, aga tulutult.

Leppisime kokku, et alustame oma ringi eleventide külastusega. Vaatlesime neid kuninglikke loomi nii tornist, kui majast.

Troopikamajas oli uudistamist palju, sest ära tuli näha gekolased, erinevad maod, krokodillid- kõik, keda vähegi näha oli.

Surikaadid oma vilka liikumisega pakkusid rõõmsat vaheldust erinevatele madudele ja krokodillidele.

Polaariumis nägime jääkaru. Teda vaadeldes oleks me võinud veeta tunde.
Pikalt peatusime ka hüljeste juures.

Mitmekülgne hüljes

Uurin hüljest ühest küljest:
hüljes nagu ikka hüljes!

Ja kui vaatad teisest küljest –
sealtki meenutab ta hüljest!

Astun kolmandasse külge –
kelle sealt ma leian? – Hülge!

Saba pooltki uurin hüljest –
see ei võta tükki küljest!

Nüüd on selge pilt mul küll: jess!
See on mitmekülgne hüljes!
Leelo Tungal

See on teada fakt, et värskes õhus olles läheb kõht superkiirusel tühjaks. Leidsime toreda koha piknikuks, et nälga peletada. Kokad olid meile kaasa pannud mannakoogi, viineripirukad, viinamarjad, porgandi ja juua nii vett kui morssi.
Et paremini loomaaias orienteeruda, uurisid lapsed kaarti, et teada kus me parasjagu oleme ja määratleda ära suund, kuhu edasi liigume.

Lapsed: Vaadake, siin on Ukraina kala. Akvaariumis ujus kala, kes oli pooleldi sinine, pooleldi kollane.
Vaatamata sellele, et jalad olid veidi väsinud, käisime vaatamas ka leopardi, kes jalutas rahulikult oma puuris, ega lasknud end meie uudistamisest häirida.
Pesukaru tekitas palju elevust, sest lapsed ajasid teda segi skunkiga ning hoidsid puurist ohutusse kaugusse, kartuses tunda paha haisu.
Tore oli koos sõpradega jalutada ja loomi vaadelda.
Igaühel meist tekkis oma lemmik, keda kauem imetleti ning keda hirmsasti kohe koju lemmikloomaks sooviti.
Oli tore päev täis nalja, õuesõpet ja elurikkust!