teisipäev, 5. november 2019

Kapten Morten lollide laeval

Eesti filmiajaloo läbi aegade suurim rahvusvaheline koostööprojekt, animafilm „Kapten Morten lollide laeval“  ootas kõiki suuri ja väikeseid unistajaid kinno.

Meie vastasime kutsele ning käisimegi  21.oktoobril selle ja järgmise aasta koolieelikutega, saatjateks Aime ja Pille kinos.



Filmi režissöör on mitmete rahvusvaheliste auhindadega pärjatud Kaspar Janics, mis valmis tema enda raamatu „Seiklus Salamandril ehk Morten Viksi uskumatud juhtumised lollide laevas“ ainetel. Tegelastele andsid hääle mitmed tuntud Eesti näitlejad nagu Priit Võigemast, Ülle Kaljuste, Marko Matvere, Ott Sepp, Margus Tabor, Indrek Ojari, Argo Aadli, Ivo Uukivi, Nero Urke ja Jan Uuspõld ja Johannes Urke.

„Kapten Morten lollide laeval“ (rahvusvahelise pealkirjaga „Captain Morten and the Spider Queen) on nukuanimatsioonitehnikas film, mis on valminud Eestis, Iirimaa, Belgia ja Suurbritanniaga koostöös. Filmi valmimiseks kulus 7 aastat.



Peategelane Morten ütleb oma filmi kohta nii: „Ma ei tea, kes on sinu isa, aga minu isa on igatahes ookeanilaeva kapten. Ka mina tahan tulevikus maailmamerede kapteniks saada ja ma saan ka, ükskõik kuidas. Ma ehitasin endale juba laeva- ühest vanast kingast, ühest kõverast kahvlist ja veel kuuest salaasjast, mida ma ei ütle. Hea laev. Madruseks on mul putukad, aiast leidsin. Mul olid laevaga pisut teised plaanid, aga meie külla tuli võlur Cucaracha ja võlus mu väikeseks (ma muidu ei ole eriti väikene ehkki mu kasuvanemad arvavad teisiti). Nüüd ma olengi oma laeva kapten ja mu suur ookeanireis minema siit kolkakülast võib suurejooneliselt alata!“

Lastele film  ja  enne filmi  animatsioonitehnikat tutvustav üllatuskülaline Cucaracha väga meeldisid.




Cucaracha selgitas ka lastele, mis on pantomiim- sõnatu kehalise väljendamise kunst ning osa lapsi kutsuti lavale mingit tegevust ette näitama, et teised saaks ära arvata. Nii sai ka Uku lavale ning näitas ette, kuidas tuleb AUTOT ROOLIDA!



Tagasiteel põikasime läbi ka poest ning ostsime jäätist.





Aitäh Taivole ja AS Trankole turvalise sõidu eest!

Pille

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar