Rohelise Kooli veebipõhine tunnustusüritus.
President Kersti Kaljulaid peab avakõne looduskaitse tähtsusest, pöörates tähelepanu olukorrale linnas, kuhu on ka loomad jõudnud.
Miks see nii on ja kuidas saaks olukorda muuta. Seega on väga tähtis ja vajalik teavitada noori just Rohelise Kooli vajadusest ja tähtsusest. Et meie planeeti päästa on Rohelise Kooli programm ideaalne. Veebi ülekanne toimus Tartus lasteaias„ Lotte“, kellele anti pidulikult kätte Rohelise Kooli lipp. Lipu andis üle president Kaljulaid isiklikult, kes on ka Rohelise Kooli patroon.
Seejärel võttis sõna Taavi Pae teemal kuidas kultuur ja Roheline Kool koos toimima panna.
Seega me peaksime tundma nii faunat kui floorat, sest mingigi teadmine meie loodusest peaks olemas olema. Nii saame looduses olles teadmisi ka lastele ja noortele. Samuti tõi ta esile ühe raamatu pealkirjaga „ Inimene, ökosüsteem ja kultuur“, mille autoriks on Jaan Eilast.
Raamatus tuuakse välja looduse ja kultuuri omavahelised seosed. Samuti rahvusmaastikud, mis iseloomustavad hästi teatud eesti piirkondi, mida on kajastatud nii kunstis kui kirjanduses. See on lugu, mis põimub omavahel looduse ja kultuurilooga.
Seega me peaksime tundma nii faunat kui floorat, sest mingigi teadmine meie loodusest peaks olemas olema. Nii saame looduses olles teadmisi ka lastele ja noortele. Samuti tõi ta esile ühe raamatu pealkirjaga „ Inimene, ökosüsteem ja kultuur“, mille autoriks on Jaan Eilast.
Raamatus tuuakse välja looduse ja kultuuri omavahelised seosed. Samuti rahvusmaastikud, mis iseloomustavad hästi teatud eesti piirkondi, mida on kajastatud nii kunstis kui kirjanduses. See on lugu, mis põimub omavahel looduse ja kultuurilooga.
Sloveenias Rohelise Kooli programmi, mis on juba 25 aastat toiminud, tutvustab Rohelise Kooli programmi koordinaator Gregor Cerar. Oma etteastes (mis oli inglise keeles) kasutas ta slaide, ise juurde kommenteerides.
Ära oli märgitud Elurikkus – õuesõppe tegevused. Nende projektide peamine eesmärk on harida lapsi Sloveenia looduse ja elurikkuse ning selle olulisuse teemal, samuti julgustada tegutsema (tegevused õues). Seejärel CO2, kõik mis selle alla kuulub (üldinfo, küte, valgus, liiklus, elektrilised seadmed, jäätmed ja toidujäätmed, CO2 jalajälje arvutus). Tutvustati Rohelise Kooli programmi ning mida see endas kätkeb. Rohelise kooli programm ja Roheline lipp tähendavad osalevate asutustele lisaväärtust ning annavad nähtavust erinevate sidusrühmade seas ning Roheline lipp on Sloveenias olemas parimatel õppeasutustel.
Ära oli märgitud Elurikkus – õuesõppe tegevused. Nende projektide peamine eesmärk on harida lapsi Sloveenia looduse ja elurikkuse ning selle olulisuse teemal, samuti julgustada tegutsema (tegevused õues). Seejärel CO2, kõik mis selle alla kuulub (üldinfo, küte, valgus, liiklus, elektrilised seadmed, jäätmed ja toidujäätmed, CO2 jalajälje arvutus). Tutvustati Rohelise Kooli programmi ning mida see endas kätkeb. Rohelise kooli programm ja Roheline lipp tähendavad osalevate asutustele lisaväärtust ning annavad nähtavust erinevate sidusrühmade seas ning Roheline lipp on Sloveenias olemas parimatel õppeasutustel.
Miks on programmiga liitumine õpetajate ja keskkonnatöörühmade arvates oluline:
terviklik lähenemine;
paremal tasemel keskkonnaalased tegevused;
praktilised ja lihtsad lahendused;
koolitusvõimalused ja professionaalne tugi;
teavitus ( turundus, reklaam);
lihtne ja ajakohane kommunikatsioon;
piirkonna koordinaatorite võrgustik;
veebipõhine rakendus;
rahvusvahelistes projektides osalemine;
koostöö ettevõtetega, erialaorganisatsioonidega;
tihedam koostöö vanemate, kohaliku kogukonna ja erialaekspertidega;
materjalid ja rahalised auhinnad.
Kestliku arengu hariduse võti on säästva e. kestliku arengu olemuse mõistmine erinevas vanuses inimeste poolt;
konkreetsele keskkonnaprobleemile keskendumine;
lahenduse leidmisele suunatud õppimine;
lisaks teadmistele ka oskuste ja kriitilise mõtlemise arendamine.
Edasi võtab sõna ning teeb kokkuvõtte Rohelise Kooli programmi Eesti koordinaator Eeva Kirsipuu- Vadi.
Tema rääkis, et kevad 2020 tõi endaga COVID -19. mille tõttu jäi ära St. Peterburi haridusfoorumi külastus ja kohtumised sealsete roheliste koolidega. Mais jäi ära Eesti esinduse külastus festivalile ECO – IDEAS Tatarstani Vabariiki. Selgitas kampaaniat „ Lastelt lastele“, eelmise aasta septembris tabas Bahama saarestikku orkaan Dorian, mille käigus said tõsiseid kahjustusi 12 RK võrgustiku kooli, kusjuures Eesti aitas annetuste kogumisele igati kaasa. Anti ülevaade Rohelise Kooli Eesti võrgustiku tegemistest ajavahemikus 2019 – 2020. nagu FEE algatatud projekti „ Suur Taimejaht“, mis jätkub viimast hooaega. Tänu MTÜ Haredile Erasmus+ projekti Hobs`Adventure õppekäigud ja õppematerjali koostamine. Ingliskeelne käsiraamat 5-9a. õpetajatele on valmis, eestikeelne valmib suve jooksul. Samuti jätkusid eesti võrgustiku seminarid – linnurikkus, kliimamuutused, ressursside kasutamine, tarbimine. Aasta tegija nahkhiir on veel tulemas. Algasid rahvusvahelised veebiseminarid õpetajatele, mõned ka õpilastele – kokku 7+ veebinari: ringmajandusest õuesõppe ja vaimse tervise seosteni. RK õppeasutustes on palju erinevaid koolitusi, seminare, koosolekute roheminuteid, vastastikuseid külastusi. Aitäh Suur – Pae lasteaia looduskonverentsi korraldajatele. Sõnavõtu kokkuvõttes märgiti ära osalejad Eestist, kes ja kui palju RK liitus, kokku on meid nüüd üle 140. Eestis osaleb RK tegevustes kokku üle 35000lapse/ õpilase ning 3700 õpetaja.
Peale Eeva Kirsipuu – Vadi sõnavõttu jätkus Roheliste lippude üleandmine, veebivahendusel mõistagi. Peale mida tänas Kristo Elias kõiki osalejaid.
Tema rääkis, et kevad 2020 tõi endaga COVID -19. mille tõttu jäi ära St. Peterburi haridusfoorumi külastus ja kohtumised sealsete roheliste koolidega. Mais jäi ära Eesti esinduse külastus festivalile ECO – IDEAS Tatarstani Vabariiki. Selgitas kampaaniat „ Lastelt lastele“, eelmise aasta septembris tabas Bahama saarestikku orkaan Dorian, mille käigus said tõsiseid kahjustusi 12 RK võrgustiku kooli, kusjuures Eesti aitas annetuste kogumisele igati kaasa. Anti ülevaade Rohelise Kooli Eesti võrgustiku tegemistest ajavahemikus 2019 – 2020. nagu FEE algatatud projekti „ Suur Taimejaht“, mis jätkub viimast hooaega. Tänu MTÜ Haredile Erasmus+ projekti Hobs`Adventure õppekäigud ja õppematerjali koostamine. Ingliskeelne käsiraamat 5-9a. õpetajatele on valmis, eestikeelne valmib suve jooksul. Samuti jätkusid eesti võrgustiku seminarid – linnurikkus, kliimamuutused, ressursside kasutamine, tarbimine. Aasta tegija nahkhiir on veel tulemas. Algasid rahvusvahelised veebiseminarid õpetajatele, mõned ka õpilastele – kokku 7+ veebinari: ringmajandusest õuesõppe ja vaimse tervise seosteni. RK õppeasutustes on palju erinevaid koolitusi, seminare, koosolekute roheminuteid, vastastikuseid külastusi. Aitäh Suur – Pae lasteaia looduskonverentsi korraldajatele. Sõnavõtu kokkuvõttes märgiti ära osalejad Eestist, kes ja kui palju RK liitus, kokku on meid nüüd üle 140. Eestis osaleb RK tegevustes kokku üle 35000lapse/ õpilase ning 3700 õpetaja.
Peale Eeva Kirsipuu – Vadi sõnavõttu jätkus Roheliste lippude üleandmine, veebivahendusel mõistagi. Peale mida tänas Kristo Elias kõiki osalejaid.
Kokkuvõtte koostas: Ingeri Jõesaar 2020.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar