kolmapäev, 12. juuni 2024

Õppekäik loomaaeda 23.05

Rannapõnnide ja Rõõmupallide rühmal on armas traditsioon, igal aastal külastada loomaaeda.

Meid sõidutas RN Reisid OÜ, bussijuht Riho oli meile juba varasemast tuttav. Kinnitasime turvavööd, rääkisime üle viisaka käitumise põhimõtted ja sõit võis alata.

Enne loomaaeda sisenemist jagasime lapsed nn peredesse. Iga täiskasvanu sai enda perre 4-5 last. Pered pidi koos liikuma ja teineteist silmist mitte laskma. Nt Pille perre kuulusid Marcus, Sebastian, Herman ja Ervin. Annika perre aga Raimond, Tõnu, Roy, Grete.

Laenutasime käru, et nii piknikukaupa kui üleriideid selles sõidutada. 😃Sisenesime lääneväravast.

Elevant oli see loom, kelle juurde soovisid kõik esmajärjekorras minna.

Hõimkond:  keelikloomad, klass: imetajad, selts: londilised, sugukond: elevantlased. Aafrika elevant on tänapäeva suurim maismaaloom: vana isaelevandi kehakaal võib ulatuda kuni 7,5 tonnini. Vastsündinud poegki kaalub ligi 100 kg.
Tallinna loomaaias elavad elevandid on sündinud Krügeri Rahvuspargis Lõuna- Aafrika Vabariigis,  1982  või 1983 aastal. Seal õppisid nad lihtsamaid käsklusi ja said endale nimed: Carl, Fien ja Draay. Hollandi kaudu toodi nad 1985 aasta suvel Tallinna loomaaeda.
Palju elevust tekitas ka kääbusjõehobu. Hõimkond: keelikloomad, klass: imetajad, selts: sõralised, sugukond: jõehobulised, kelle kaal võib ulatuda 230 kg-ni ja kes elab keskmiselt 40. aasta vanuseks.
Kahe troopikamaja asukad ja olustik andsid ülevaate troopiliste alade elurikkusest, mageveekaladest kuni korallrifi asukateni.
Troopikamajades oli väga palav, seepärast oli hea tunne sealt välja saada. Hallhülged lõbustasid meid peitusemänguga.
Hallhüljes on Läänemere kolmest hülgeliigist suurim. Vanad isasloomad kaaluvad kuni 300 kg ja on kuni 3 m pikad. Emasloomad on väiksemad ja kõhupoolelt heledamad. Toiduks on kalad, vähid ja limused, kes tavaliselt tervelt alla kugistatakse.

Värskes õhus jalutamine teeb alati kõhu tühjaks. Leidsimegi juba varasemast tuttava piknikukoha.
Maiustasime kaneelirullide, küpsiste, viinamarjade, porgandite ja muu hea ning paremaga.
Jääkaru juurest ei saanud me kuidagi edasi liikuma.
Seepärast kutsusime bussi vastu põhjaväravasse.

Tagasiteel oli jutt vaiksem ning nii mõnigi suikus unne.
Lastel oli tore reis sõpradega. Tänusõnad personalile: Sulle Marju, Sirje S., Annika, Piret, Lia, lapsevanem Signe, suured vennad Andreas ja Eerik. Koos oli turvaline. Peredesse laste jaotamine oli hea mõte.