Neeme Lasteaias on traditsioon viia viimasel lasteaia nädalal, lõunaune asemel, koolieelikutega läbi erinevaid tegevusi õues. Nädal päädib piknikuga mere ääres. Iga päev tegeleb lastega erinev õpetaja, pakkudes meeldejäävaid hetki enne lasteaia lõpetamist. Järgnevalt saategi lugeda nö. "nädala päevikut" kooliminejate tegemistest.
24.mai 2021 õp.Aime Kivimaa
Esimesel lõpunädala päeval veetsid kooliminejad oma lõunatunnid koos õp.Aimega, voolides toredaid loomi ning kiikudes mere ääres võrkudel.
|
Imeline ilm voolimiseks |
|
Imeloomad
|
25.mai 2021 õp. Liina Ratnik
"Mina planeerisin lastega kohviku külastuse ja jäätise söömise. Iga laps sai endale meelepärase jäätise valida ning nautisime jäätist.
|
Kohaliku eluga peab kursis olema |
Peale seda läksime küla peale tiirule. Mängisime nii kooli ees oleval mänguväljakul kui ka kortermajade ees.
|
Küla tähtsaim mänguväljak |
Mart tutvustas ja näitas meile oma salakohti kus ta käib kui sõpradega "külakal" mängib ning tiiruga jõudsime sadama juurde. Vaatasime üle sõprade paadis, tegime selgeks, et lapsed üksinda sadamas ei viibi. Seejärel siirdusime lasteaia poole, tegime Ruhe terrassil peatuse ning vaatasime mis asi see "ruhe" on ja kas tõesti vanasti sellega vee peal käidi.
|
Sadamas ja restoranis |
Lõpetuseks kiikusime rannas võrkudel ning tuule eest pagesime raamatukogu juurde varju alla kiikuma
|
Mathilde |
|
Lisandra |
|
Mart |
|
Selfi õp. Liinaga |
26.mai 2021 õp. Kadri Rahkema
Minul oli au viia
lõpetajad värvide maailma. Olin väga oodanud seda kohtumist, kuna tekkis
võimalus lähemalt tundma õppida ka Rannapõnnide koolieelikuid ning uurida, millest lõpetajad mõtlevad-mis on nende hirmud, rõõmud, unistused.
Lasimegi oma unistused valla ja maalisime omale pildi teemal: „Võlukäsi, mis
muudab maailma“.
|
Lisandra |
|
Raimond |
|
Mart |
|
Mathilde |
Peatsed lõpetajad mõtlesid sellele, milline näeks välja nende võlukäsi ja mida nad sellega endale ja kogu maailmale võluksid. Juhtus olema tuuline ja väga vihmane kolmapäev, seega maalisime saalis. Vahepeal, kui liim või värv pidid kuivama, mõeldi välja uus mäng- „ussikull“, ehitati mattidele pesasid ja pikutati muusika saatel.
|
Mõnus pesa mattidel |
|
Koolis lõunauinakuid ei ole
|
Kella kolmeks said kõigi laste maalid valmis ja mul oli hea meel meie lasteaia lõpetajate üle. Maalid said kõik omanäolised, julged ja värvilised. Neeme Koolis alustab sel sügisel üks rõõmus ja elava fantaasiaga klass, kes muudab maailma.
|
Pilt räägib 1000 sõna |
|
Mardi võlukäsi |
|
Lisandra esiplaanil |
|
Mathilde |
Picasso? Ei, Raimondi julge pintslitöö
|
Maailmamuutjad |
27.mai 2021 õp. Pille Trumm
Kepikõnd (soome keeles sauvakävely) on
Soomest pärit tervisespordiala: käimine, mida harrastatakse spetsiaalsete suusakeppe
meenutavate käimiskeppidega.
Neeme Mudila
koolieelikud tegid 27.mail tutvust kepikõnni tehnikaga. Startisime lasteaia
õuelt, Männimäe tee 10 ning liikusime mööda kergliiklusteed Pärnasalu
bussipeatuse juurest mere äärde ja sealt
tagasi.
|
Hoogne algus |
Ega see lihtne ei
olnud. Kepid tahtsid risti-rästi minna ning samm läks segi. Lapsed olid
tänulikud iga pingi eest, mis olid paigaldatud kergliiklustee äärde, sest
veidike istudes sai jõudu koguda, et päris pikk teekond
maha kõndida.
|
Puhata on mõnus |
Ühe suuna kilomeetriks näitas Google maps rakendus 2,3 km.
|
Nutimatk |
Veepudelid tühjenesid
kiiresti ning piknikulaua ääres Kirju Koera batoonid kadusid kiiresti tühjaks
läinud kõhtu.
Annika juures tegime
WC peatuse. Hetkeks tekkis lausa järjekord. Nii saime ka Annika abiga ühispildi
ära teha.
|
Enne tagasiteed |
Tagasiteel arvasid
lapsed, et kepikõnd jäägu täiskasvanutele, sest see ei ole üldse lihtne
ettevõtmine. Ilma keppideta on hoopis lihtsam. Eriarvamusele jäi Raimond, sest
tema tõdes, et keppidega saab hoogu anda ja kiiremini liikuda.
|
Uljad lõpuni välja |
Olime tublid kõndijad
ning kõndisime kokku 4,6 km, üle 11 000
sammu, ikka meile sobivas tempos rääkides üksteisele naljakaid seiku oma
reisimistest ja sõnaosavamad ka anekdoote.
28.mai 2021 õp. Elvi Hantsom
Nädala
viimasel päeval mängisime „Aardejahti“ ja telkisime ning grillisime
mererannal. Aardejaht“
on laste üks meelismänge. Kokku tuli läbida viis kontrollpunkti, kus sai oma
teadmisi ja oskusi proovile panna.
|
Võililledest lõvile pärga tegemas |
Viimases
punktis tuli lahendada salakiri, mis suunas aaret otsima. Üllatus oli
suur kui leiti aardekast, milles oli nii maiustusi kui ka kooliks vajaminevat.
|
Kingapaela sidumine on päris raske |
Edasi
püstitas iga laps endale telgi, kus sai mõnusalt jalgu puhata ja üksteisel
külas käia ning pikniku pidada.
|
Oma tuba, oma luba |
|
Lasteaia lõpetajate telklinnak rannas
|
Igal lapsel
oli kaasa võetud midagi, mida ühises lauas jagada. Sellega
lõppes koolieelikutele igapäevane lasteaias käik. Ees ootab veel lõpupidu.
|
Piknik rannas |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar