kolmapäev, 3. märts 2021

„360 0 tagasiside meetodi praktiline seminar kooli ja lasteaia juhtkonnale“

Osalesin eelnimetatud seminaril sooviga rohkem teada saada  hindamissüsteemist, mida sobivuse korral meiegi majas katsetada.

Me teame, et tagasiside on protsess, mille käigus inimene võtab vastu infot oma käitumise mõju kohta ja muudab oma käitumist.

360 0 eesmärkideks on õpetaja, õppija ja lasteaiakultuuri areng. TAGASISIDE VIIB EDASI!

Õpetaja töös ja arengus on tagasiside asendamatu. Hea õpetaja- aga ka hea lasteaed/kool soovib tagasisidestamist. Kahjuks on tagasiside saanud tihtipeale negatiivse tähenduse, seostudes eelkõige teiste kritiseerimisega. Tegelikult aga peaks hõlmama tagasiside nii positiivset (kinnitavat) kui ka negatiivset (korrektiivest) poolt, muutes nii tagasiside andjat kui ka saajat.

Tagasisideoskused:

  1. Tagasiside vastuvõtmise oskused- esimene reaktsioon tagasisidele on kaitsesse asumine;

  2. Tagasiside andmise oskused, mille eelduseks on eneseanalüüs tagasiside andja poolt.

ÕPETAJA KOMPETENTSIMUDEL

https://drive.google.com/file/d/1uys4iLhlvkSvCJdQs-0A4FOGp8i8p5D_/view?usp=sharing

Mudel keskendub kutsestandardi raamistiku võtmekompetentsidele, mis on olulised elukestva õppe strateegia ja nüüdisaegse õpikäsituse rakendumiseks. Hindamine toob välja , kuidas inimene ise oma käitumist tajub ning kuidas tajuvad seda teised. Tagasiside antakse vaadeldavate, konkreetsete käitumiste kujul, mis tagab selguse ja võrreldavuse. Mudel koos tagasisidega võimaldavad õpetajal ennast analüüsida ja leida oma tugevused ning arendamist vajavad küljed.



KOOLIEELSE LASTEASUTUSE ÕPETAJA KOMPETENTSIMUDEL:

I  Väärtuste kandja

II Iga lapse arengu toetaja

III Lapse päeva disainer

IV Koostöö juht ja meeskonnaliige

V Ennastjuhtiv õppija

3600 –tagasiside rakendamise etapid:

  1. Eesmärkide tutvustamine ja arutelu (oluline on lahti rääkida, mille/kelle jaoks tagasisidet kasutatakse; kuulata ja arvesse võtta inimeste muresid ja vastuargumente; eesmärk on saavutada osalejate tahe muutumiseks)

  2. Valimi koostamine ja tagasiside kogumine

  3. Eneseanalüüs, arenguvestlus ja tagasipeegeldus (õpetaja tutvub oma tagasisideraportiga ja teeb eneseanalüüsi, seejärel peetakse 1 nädala jooksul arenguvestlus ja räägitakse läbi arenguvajadused.)

  4. Õpetaja ja organisatsiooni arengu sidumine (kompetentsimudel tuleb siduda muude süsteemidega- nt tunnustamisega, arenguvestlustega, väärtustega, motiveerimisega jne.)


Pille

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar